"המדינה אינה ערוכה כראוי להילולה" • הוקמה וועדת משנה מיוחדת

    אבי יעקב | צילום: מנדי אור No Comments on "המדינה אינה ערוכה כראוי להילולה" • הוקמה וועדת משנה מיוחדת
    7:11
    16.05.24
    בנצי לייזרוביץ No Comments on הותרו לפרסום שמותיהם של שני לוחמים שנפלו ברצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ מירי רגב, יו"ר וועדת הפנים, גילתה היוםבדיון שהתקיים בוועדת הפנים לקראת הילולת רבי שמעון בר יוחאי שתתקיים במוצ"ש הקרוב, כי המדינה אינה ערוכה כראוי להילולה.

    במסגרת הדיון התברר כי עדיין אין משרד ממשלתי הנוטל אחריות מלאה על האירוע וכל פרטיו וכי ההיערכות התחבורתית לקראת האירוע לקויה. ח"כ רגב אמרה כי ברור לה שמשרד התיירות הוא המשרד שאמור להיות המשרד האחראי לאירוע. ח"כ אורי מקלב הגיב בחריפות ואמר כי אין להטיל אחריות ללא מתן סמכות וכי המשרד הינו נטול סמכויות בתחומים רבים הקשורים לאירוע.

    מר דרור גנון, ראש אגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה, אמר כי קיימת התארגנות נרחבת של תחבורה ציבורית לקראת האירוע וכי משרדו נערך עם 1500 אוטובוסים שיבצעו כ- 3000 נסיעות כבר מיום שישי הקרוב. עוד אמר כי השנה לא תורשה הגעת רכבים פרטיים להר וכי החניונים יוקצו לרכב ציבורי. לגבי רכב פרטי אמר כי יהיו כמה חניונים רחוקים ממירון בהם יוכלו המגיעים בתחבורה פרטית לעבור לאוטובוסים.

    חברי הכנסת הנוכחים בדיון ויו"ר הוועדה ח"כ מירי רגב, שאלו את נציגי המשטרה ומשרד התחבורה האם הוכנו חניונים ייעודיים לרכב פרטי בערים עפולה, טבריה צפת וכרמיאל – ערי הלוויין למירון – ונענו כי לא הוכנו חניונים כאלו. כמו כן מדיניותה הראשונית של המשטרה הייתה כי אין לאפשר עליית אוטובוסים פרטיים להר למרות שחברי הכנסת הדגישו כי מהלך כזה יקצר את תהליך העלייה להר.

    ח"כ אורי מקלב הביע את חששותיו כי גם בשנה זו יהיו מראות של 300 איש שנדחקים לתוך אוטובוס אחד. ח"כ יעקב אשר אמר כי "מדובר בטקס רשמי וכל שנה יושבים כאן כדי לפתור את אותן בעיות. הטקס חייב לקבל מעמד סטטוטורי וחייבים ליצור תקציב לתשתיות. רבי שמעון בר יוחאי מספיק חשוב וצריכים להשקיע בהילולה לזכרו משאבים". ח"כ משה גפני אמר: "יש לי תחושה שאם היה מדובר באירוע של אשכנזים חילוניים הכביש למירון לא היה נשאר צר ומפותל".

    בסיכום הדיון הדגישה ח"כ מירי רגב, יו"ר הוועדה, את חוסר שביעות הרצון שלה מפעילות המשטרה. "לא עשיתם עבודתכם כראוי", אמרה. היא אמרה כי תזמן בדחיפות את מנכ"ל משרד התחבורה ואת ראש אגף תנועה במשטרה על מנת לאתר בדחיפות חניונים לרכבים פרטיים. כמו כן אמרה כי תפנה אל מבקר המדינה על מנת שיבדוק מדוע אף משרד אינו נוטל אחריות על האירוע. "וועדת הפנים לא הייתה אמורה להחליף את משרד התיירות שהיה צריך לקיים את דיוני ההיערכות להילולה", אמרה. ח"כ רגב אמרה כי ביום רביעי תקים וועדת משנה לבחינת ההילולה בהר מירון. בראשות הוועדה יעמוד ח"כ דוד צור. יחד אתו יכהנו כחברים בוועדת המשנה חברי הכנסת: דוד אזולאי, זבולון כלפה וישראל אייכלר.



    0 תגובות